-->

Walaupun Saya Tak Dapat Mengungkapkan Bagaimana Saya Mencinta Dan Merindu Padanya

Walaupun Saya Tak Dapat Mengungkapkan Bagaimana Saya Mencinta Dan Merindu Padanya
Walaupun Saya Tak Dapat Mengungkapkan Bagaimana Saya Mencinta Dan Merindu Padanya
Ya Rabb, bilakah saya menunggu datangnya dia, ialah hal yang sangat saya nantikan,
walaupun saya tak sanggup mengungkapkan bagaimana saya mencinta dan merindu padanya...
Bilakah saya berdoa menitip cinta yang tulus untuk hati yang selama ini saya percayai namun akibatnya ia yang memudarkan...
Bilakah saya mendengar kejujuran saya sakit, kemudian bagaimana dengan kedustaan...
aku menjauhkan dunia bebasku hanya untuk menunggunya, tapi hati ini sakit tuhaan....
Aku perempuan yang lemah dan tak kuasa.... saya terlalu mencintainya, dan saya terlalu sakit untuk mendengar kejujurannya....
Apalah saya di hadapanMu, saya dan ia belum halal di matamu, tapi saya telah berani mengambil haknya untuk mencari perempuan yang lebih baik...
Aku begini karna saya takut ia tak senang denganku....
Aku begini karna saya takut menjadi perempuan yang memaksanya untuk mencintaiku....
Aku begini karna saya tak ingin ia kecewa bersamaku....
Begitu mendengarnya tuhaann, saya sakitt mendapatkan kenyataannya...

Ya Rabb, Maha Pemilik cinta dan Sang Muara cinta....
Aku serahkan segalanya kepadamu... Engkau yang menciptakannya dan Engkau pula pemilik hatinya...
Aku tak ingin terlarut dalam cinta yang mungkin hanya menyakitkanku...
Yakinkan saya tuhan...

Mungkin ini jalan takdir terbaikmu Ya Rabb... saya ikhlaskan segalanya....
Advertisement