-->

14 Kemuliaan Perempuan Muslimah Yang Sedang Hamil’’

14 Kemuliaan Perempuan Muslimah Yang Sedang Hamil’’
14 Kemuliaan Perempuan Muslimah Yang Sedang Hamil’’
1. Apabila seorang perempuan Muslimah mengandung dalam rahimnya, maka beristighfarlahpara malaikat untuknya. Allah SWT mencatatkan baginya setiap hari dengan 1,000 kebaikan dan menghapuskan darinya 1,000 kejahatan.
2. Apabila seorang perempuan Muslimah mulai sakit hendak bersalin atau melahirkan, maka Allah SWT mencatatkan baginya pahala orang berjihad di jalan Allah SWT.


 Apabila seorang perempuan Muslimah mengandung dalam rahimnya 14 KEMULIAAN WANITA MUSLIMAH YANG SEDANG HAMIL’’


3. Apabila seorang perempuan Muslimah melahirkan anak, hilanglah dosa²nya menyerupai keadaan ia gres dilahirkan.
4. Apabila telah lahir anaknya kemudian disusuinya, maka bagi ibu Muslimah itu setiap setegukan dari pada susunya diberi 1 kebajikan.

5. Apabila semalaman si ibu Muslimah tidak tidur dan memelihara anaknya yang sakit, maka Allah SWT memberinya pahala menyerupai memerdekakan 70 orang hamba dengan tulus untuk membela agama Allah SWT.

6. Rakaat shalat perempuan Muslimah yang sedang hamil yaitu lebih baik dari pada 80 rakaat shalat perempuan yang tidak hamil.

7. Wanita Muslimah yang memberi minum air susu (ASI) kepada anaknya dari dirinya sendiri akan menerima 1 pahala pada tiap² tetes susu yang diberikannya.

8. Wanita Muslimah yang tidak cukup tidur pada malam hari alasannya yaitu menjaga anaknya yang sakit akan diampunkan oleh Allah SWT seluruh dosanya dan bila ia menghibur hati anaknya Allah memberi 12 tahun pahala ibadah.

9. Wanita Muslimah yang hamil akan sanggup pahala terus berpuasa pada siang hari.

10. Wanita Muslimah yang hamil akan sanggup pahala terus beribadah pada malam hari.

11. Wanita Muslimah yang bersalin akan menerima pahala 70 tahun shalat dan puasa, serta setiap kesakitan pada 1 uratnya Allah SWT mengkurniakan 1 pahala haji.

12. Sekiranya perempuan Muslimah mati di kurun 40 hari selepas bersalin, ia akan dianggap sebagai mati syahid.

13. Jika perempuan Muslimah menyusui anaknya hingga cukup tempo (2,5 tahun), maka malaikat² dilangit akan kabarkan info bahwa syurga wajib baginya.

14. Jika perempuan Muslimah memberi susu dirinya pada anaknya yang menangis, Allah SWT akan memberi pahala 1 tahun shalat dan berpuasa.


wallahu a'lam Bisshowab.
Berbahagialah engkau wahai bidadari penghuni syurga…… !
Advertisement