-->

Jika Kau Mimpi Bertemu Almarhum Bapak/Ibu, Ternyata Mereka Sedang Ingin Menunggu Doa Dari Kamu

Jika Kau Mimpi Bertemu Almarhum Bapak/Ibu, Ternyata Mereka Sedang Ingin Menunggu Doa Dari Kamu
Jika Kau Mimpi Bertemu Almarhum Bapak/Ibu, Ternyata Mereka Sedang Ingin Menunggu Doa Dari Kamu
Kehilangan seorang ibu dan ayah tercinta merupakan kehilangan yang tiada gantinya. Dilansir ohmymedia Ustaz Khailil Razak membagikan sebuah menunjukan jikalau sanggup mimpi di datangi orang renta yang telah meninggal dunia.

Berikut yakni antara cerita yang dibagikannya:

Ibu mertua aku pernah tanya aku "Halil selama Ibu meninggal berapa kali mimpi arwah Ibu mu?"

Saya jawab dengan nada murung .. "Ermm gres 2 kali mama..Seminggu sehabis Ibu meninggal dan waktu halil sibuk kerja sebelum menikah..Kenapa mama? "

Ibu mertua aku berkata .. "Maknanya Halil anak yg baik yg selalu bagi ia pahala dan amal dalam kubur.

Kalau Halil sering bermimpi itu tandanya Dia tidak bahagia di alam sana dan Dia mau doa dari Halil .."

Owh aku gres paham ingat selalu mimpi Ibu tanda sayang dengan kita .. Rupanya bukan .. YaAllah ..

Sebab mungkin dalam hidup mereka mereka pernah tinggalkan puasa dan salat .."

Ya Allah .. Rindunya arwah Ibu .. Saya memberi beri dakwah .. Saya sering ceramah kepada pelajar2 untuk jadi lebih baik ..

Saya baca Al Alquran .. Saya buat sedekah infaq semua adik nak niatkan utk Ibu dan Ayah ..

Ibu .. Maafkan aku .. tidak sempat melayani Ibu sepenuh hati .. Ibu ..

Maafkan aku .. Mungkin saya, pernah buat hati kecil Ibu menangis alasannya yakni aku ..

Ibu suka dengar aku baca Al Alquran dikala sayakecil ..

Nanti dalam nirwana aku bacakan Al Alquran untuk Ibu, eksklusif depan Ibu ya ... huhuk rindu Ibu sekali ...



Sahabatku mari kita selalu mendoakan keluarga kita yang telah meninggal, Ya Allah tenangkan Ibu dan Ayah aku di alam barzakh .. Letakan mereka di kalangan orang-orang beriman .. Jangan lah kamu azab Ibu dan Ayah aku .. Amiiin.


Sumber : wajibbaca.com

Advertisement